We werken aan een verminderde dienst. Onze reactietijd is verlengd. Het is echter wel mogelijk om te registreren en bestellingen te plaatsen.

Hoe kunnen wij u helpen?

 

Help

Hoe kunnen wij u helpen?

Druk CTRL en F tegelijk in op uw toetsenbord om een snelle zoekopdracht uit te voeren.

Ontdek in deze FAQ de meest gestelde vragen. In de linkerkolom vindt u de populairste vragen, verzameld in kleinere FAQ's voor elke specifieke partner of onderwerp.

TechSoup Nederland-programma

Voorwaarden om in aanmerking te komen

Bestel

Validatietoken

Als u uw organisatie reeds door TechSoup Nederland gevalideerd is en een validatietoken wilt genereren, nodigen wij u uit om dit korte formulier in te vullen: https://s-ware.typeform.com/to/U8j5Uc9N. Een link waarmee u uw token kunt genereren zal automatisch naar u  verzonden worden.

 

Over Adobe oplossingen

Amazon Web Services

Over Autodesk oplossingen

Over Cisco-apparatuur

Over Google for Nonprofits

Over Zoom

01 - Welke ZOOM producten zijn beschikbaar via het TechSoup Nederland programma?
02 - Wat is het voordeel van het Zoom-aanbod voor organisaties?
03 - Stuurt Zoom e-mailherinneringen naar organisaties wanneer hun abonnement moet worden vernieuwd?
04 - Wat kan uw organisatie doen als zij betalings- of factureringsproblemen heeft?
05 - Kan mijn organisatie PayPal gebruiken om te betalen voor Zoom?
06 - Komt mijn organisatie in aanmerking?
07 - Kunnen organisaties met korting extra licenties aan hun hoofdplan toevoegen en kan de promotiecode worden gebruikt om van een Pro-plan naar een Business-plan te upgraden?
08 - Uw organisatie probeerde licenties toe te voegen aan hun account en u werd de detailhandelsprijs aangerekend in plaats van een korting van 50%? Wat kan uw organisatie doen?
09 - Uw organisatie moet contact opnemen met de Zoom-klantendienst en hun kortingscode voorleggen, maar de code is verlopen. Wat kan uw organisatie in dit geval doen?
10 - Wat kan een organisatie doen als ze per ongeluk hun Zoom-abonnement met korting hebben opgezegd en nu bij ons terugkomen om een nieuw product aan te vragen? Hoe kunnen zij een nieuwe promotiecode ontvangen, aangezien de e-mail over de verlenging deze niet bevat?
11 - Organisaties die hun abonnement bij ons verlengen, ontvangen de eerste e-mail met een nieuwe couponcode. Waarom ontvangen zij in plaats daarvan geen e-mail over de verlenging?
12 - Kan de couponcode worden gebruikt op slechts één van de Zoom Meetings-abonnementspakketten?
13 - Details over automatische verlengingen

De gereconditioneerde apparatuur door TechSoup Nederland

Over Microsoft licenties en voorwaarden voor non-profits

Volume Licensing Service Center (VLSC)

Meer informatie

Office 365 for Nonprofits

Microsoft Azure krediet

Power BI

Dynamics 365 Cloud-versie

Registreren voor Microsoft Discount

 
 
 
 
 
 
 
 

TechSoup Nederland-programma

 

Hoe kunt u genieten van het TechSoup Nederland-programma?

Om in aanmerking te komen moet uw organisatie aan bepaalde voorwaarden voldoen:

  • Een Stichting, een Vereniging of een kerkelijke organisatie (Art 2 BW2) zijn
  • Een ANBI instelling zijn
  • Opgericht zijn bij notariële akte, waarin de statuten zijn opgenomen (een kopie daarvan moet worden doorgestuurd).

Daarnaast heeft elke donatiepartner zijn eigen specifieke voorwaarden.

 

TERUG NAAR BOVEN


Wat moet ik doen als belangrijke gegevens over mijn organisatie zijn veranderd sinds ik me bij TechSoup Nederland heb geregistreerd?

U wilt uw e-mail adres, uw postadres of andere informatie die u bij de registratie van uw non-profit heeft opgegeven, wijzigen. Neem in dit geval contact met ons op via ons contactformulier met als onderwerp "Wijzigingen in TechSoup Nederland Account" en geef ons de volgende informatie:

      • Naam van de organisatie
      • Ondernemingsnummer
      • Te wijzigen informatie

Vergeet niet alle relevante bewijsstukken (statuten) bij te voegen, zodat we uw verzoek kunnen opvolgen.

TERUG NAAR BOVEN


Het account van mijn organisatie is door iemand anders aangemaakt. Hoe kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord opvragen?

Als u het e-mailadres van het betreffende TechSoup Nederland-account kent, klikt u op "LOGIN", vervolgens op "Request a new password" en er wordt een nieuw wachtwoord naar dat e-mailadres gestuurd.
Als u echter niet over deze informatie beschikt, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen het dan met u controleren zodat u toegang krijgt tot het betreffende account.

TERUG NAAR BOVEN

 


Hoe kan ik controleren of mijn organisatie is geregistreerd bij TechSoup Nederland?

Om te controleren of uw organisatie al een TechSoup Nederland-account heeft, kunt u ons uw aanvraag per e-mail sturen op info@techsoup.nl, onder vermelding van de exacte naam van uw organisatie, evenals het ondernemingsnummer en het volledige postadres. Ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op om u te informeren over het mogelijke bestaan van een TechSoup Nederland-account voor uw organisatie of voor eventuele aanvullende informatie die nodig is. U kunt ook contact met ons opnemen met bovenstaande informatie.

TERUG NAAR BOVEN

 

Wat kan ik doen als ik de bevestigings e-mail niet ontvang nadat ik me heb geregistreerd?

Zorg ervoor dat het e-mailadres in uw TechSoup Nederland-account correct is. Controleer ook of de bevestigingsmail niet in uw "junkmail" (of "spam") map staat. Zo niet, neem dan contact op met het TechSoup Nederland-team via info@techsoup.nl.

TERUG NAAR BOVEN

 

Wat is de administratieve vergoeding?

TechSoup Nederland brengt administratieve kosten in rekening voor gedistribueerde digitale hulpmiddelen. Deze dekken gedeeltelijk de kosten in verband met de werking van het programma. Ze variëren afhankelijk van het aanbod en vertegenwoordigen een klein percentage van hun reële commerciële waarde (ongeveer 10%).

Deze administratieve kosten verzekeren de continuïteit van ons digitale solidariteitsprogramma en garanderen onze begunstigde structuren toegang tot geavanceerde technologieën tegen minimale kosten. Door zijn bijdrage in de kosten zorgt uw structuur dus voor de duurzaamheid van een dergelijke dienst, waardoor hij en andere non-profits er voordeel van kunnen blijven hebben.

TERUG NAAR BOVEN

 

Voorwaarden om in aanmerking te komen


Komt mijn organisatie in aanmerking voor het TechSoup Nederland-programma?

Zodra uw registratie is voltooid, zullen we binnen twee werkdagen bekijken of u in aanmerking komt. Tijdens deze stap bepalen we eerst of uw structuur in aanmerking komt voor ons programma. Om dit te kunnen doen, zal het aan de volgende eisen moeten voldoen:

      • Worden rechtsgeldig opgericht als een non-profit zonder winstoogmerk, een internationale non-profit zonder winstoogmerk. Houd er rekening mee dat openbare bibliotheken en scholen voor speciaal onderwijs ook kunnen profiteren van ons programma, zelfs als ze niet de status van non-profits hebben.
      • Om ons alle informatie en officiële documenten te kunnen toesturen die inherent zijn aan de betreffende structuur.

In deze fase zullen we ook bepalen voor welke partners uw structuur gekwalificeerd is, op basis van specifieke subsidiabiliteitscriteria die door elk van hen worden verstrekt.

 

TERUG NAAR BOVEN


 

Hoe weet ik of mijn organisatie in aanmerking komt voor de tools van een bepaalde partner?

Tijdens de studiefase van uw geschiktheid bepalen we voor welke partners uw organisatie in aanmerking komt, op basis van de verschillende criteria die door elk van hen zijn vastgesteld. Merk op dat deze criteria van de ene partner tot de andere verschillen, het is daarom terugkerend dat een organisatie voor sommige in aanmerking komt en voor andere niet.

De belangrijkste missie van je organisatie speelt een essentiële rol (naast andere criteria) in deze studie. Indien nodig kunnen wij u om aanvullende informatie vragen om uw voornaamste activiteit beter te kunnen richten. Onze partners geven enkele indicaties over enkele van de categorieën die zij hebben gekozen om te ondersteunen via ons programma. Deze informatie is beschikbaar op de pagina's van elk van hen. Het is echter belangrijk op te merken dat de lijsten met subsidiabiliteitscriteria die op deze pagina's worden genoemd, niet uitputtend zijn.

 

TERUG NAAR BOVEN


 

Kan mijn kwalificatie veranderen?

Ten eerste, als uw organisatie niet in aanmerking komt voor de partner waarin u geïnteresseerd bent op het moment van uw registratie, weet dan dat deze waarschijnlijk nog wel in aanmerking komt voor andere aanbiedingen. Bovendien veranderen onze partners soms hun criteria om in aanmerking te komen. In dat geval houden wij u op de hoogte van eventuele wijzigingen die van invloed kunnen zijn op een in eerste instantie aan u geweigerd recht.

Ten slotte komen er regelmatig nieuwe partners bij, zodat het mogelijk is dat uw organisatie wordt erkend als in aanmerking komend voor hun aanbod.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe lang duurt mijn registratie?

Na ontvangst van alle informatie die nodig is om te onderzoeken of uw organisatie in aanmerking komt voor het TechSoup Nederland-programma, zullen wij u binnen twee werkdagen een antwoord geven.

 

TERUG NAAR BOVEN


Ik ben een organisatie met meerdere vestigingen, moet ik elk van mijn vestigingen registreren?

Als de instellingen in uw netwerk een eigen ondernemingsnummer hebben, dan moet voor elk van hen een TechSoup Nederland-account worden aangemaakt.

Als u meer dan tien vestigingen wilt registreren, stuur ons dan een verzoek per e-mail naar info@techsoup.nl. Wij kunnen u een meer geschikte registratiemethode aanbieden.

 

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Bestel

 


Hoe plaats ik een bestelling?

 

WAARSCHUWING: U kunt pas een bestelling plaatsen als uw kwalificatie is bevestigd, en alleen voor die aanbiedingen waarvoor u in aanmerking komt.

Zodra uw organisatie is geregistreerd, ontvangt u een bevestiging van uw geschiktheid. Dan en alleen dan kunt u een bestelling plaatsen. Selecteer hiervoor de producten die u wilt bestellen en voeg ze toe aan uw winkelwagen.

Klik dan op "Checkout". U wordt dan naar een scherm geleid om uw "Kwalificatie" te valideren en om te controleren of u in aanmerking komt voor de geselecteerde producten, u moet op de knop "Kwalificatie controleren" klikken.

Uw adres verschijnt dan ter controle (het kan niet worden gewijzigd) en u hoeft alleen maar op "Doorgaan" te klikken om uw bestelling af te ronden.

Wees voorzichtig, u zult twee aparte bestellingen moeten plaatsen als u software en hardware wilt aanschaffen. Daarnaast zijn sommige aanbiedingen onderworpen aan speciale bestelvoorwaarden, deze vindt u indien nodig terug op de fiches van de betreffende aanbiedingen.

TERUG NAAR BOVEN


 

Welke hoeveelheden kan ik bestellen en hoe vaak?

Onze verschillende partners hebben specifieke regels over de maximale hoeveelheid en de frequentie van de aankoop van bepaalde oplossingen die u via TechSoup Nederland kunt bestellen. U kunt over deze regels lezen op de pagina van elk van hen.

 

TERUG NAAR BOVEN


 

Ik aarzel tussen verschillende oplossingen, kunt u mij helpen met mijn bestelling?

Ons team staat tot uw beschikking voor elke vraag of behoefte aan advies. Of u nu een beginner bent of een technicus, aarzel niet om contact met ons op te nemen via e-mail op info@techsoup.nl. Als we u echter geen antwoord kunnen geven, kunnen we u naar de juiste persoon doorverwijzen.

 

TERUG NAAR BOVEN

 


 

Mijn organisatie is al door iemand anders geregistreerd. Kan ik dit account gebruiken om producten aan te vragen? Hoe weet ik de inloggegevens van zijn account of hoe kom ik daar achter?

Ja, u kunt inderdaad inloggen op dit account. U dient de gebruikersnaam en het wachtwoord te gebruiken dat voor uw organisatie is ingesteld om in te loggen op onze site.

Als u het wachtwoord van uw organisatie niet kent, klikt u op "Account" en vervolgens op "Request a new password". U wordt gevraagd om de login van uw organisatie of de e-mail van uw organisatie op te geven. U kunt dan een nieuw wachtwoord genereren.

Als u niet beschikt over de login, neem dan contact met ons op via info@techsoup.nl

 

TERUG NAAR BOVEN


 

Mijn organisatie heeft verschillende aangesloten instellingen. Kunnen deze entiteiten zich afzonderlijk aanmelden?

Als de instellingen in uw netwerk een eigen ondernemingsnummer hebben, dan moet voor elk van hen een TechSoup Nederland-account worden aangemaakt.

Als u meer dan tien structuren wilt registreren, stuur ons dan een verzoek per e-mail naar info@techsoup.nl. Wij kunnen u een meer geschikte registratiemethode aanbieden.

Vanaf dat moment zal elk van deze entiteiten in staat zijn om orders voor eigen rekening te plaatsen en zal het profiteren van zijn eigen orderquota. We zullen echter wel moeten onderzoeken of elk van deze rekeningen in aanmerking komt voor financiering.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?

Log in, klik op "Account", en ga naar "My requests". Daar kunt u de status van uw bestelling zien en krijgt u toegang tot de bijbehorende factuur. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info@techsoup.nl.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wanneer u uw bestelling afrondt, ontvangt u automatisch een factuur per e-mail op het adres dat u bij het aanmaken van uw account hebt opgegeven. U kunt ervoor kiezen om met een creditcard te betalen (alleen wanneer u uw bestelling afrondt).

Momenteel moeten betalingen worden gedaan door middel van een bankoverschrijving naar de rekening van TechSoup Nederland vzw:

IBAN: BE23 0015 1859 2691

BIC: GEBABEBB

TERUG NAAR BOVEN


Hoe weet ik wat mijn organisatie al heeft besteld en wat ze nog kan bestellen?

Log in, klik dan op "Account" en ga naar "My requests". Daar ziet u de hele geschiedenis van uw vroegere bestellingen. Daarnaast kunt u een volledig overzicht van uw Microsoft-bestelmogelijkheden vinden door naar de sectie "My Microsoft donations" te gaan.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Om de annulering van een bestelling aan te vragen kunt u ons schrijven op info@techsoup.nl onder de titel "ORDER ANNULEREN", waarbij u ons de volgende informatie verstrekt:

      • Naam van de non-profits
      • Ondernemingsnummer
      • Transactienummer
      • Reden voor annulering

Houd er rekening mee dat annuleringen alleen mogelijk zijn tot het moment van de gegevensoverdracht naar TechSoup Nederland. Na het verstrijken van deze periode wordt verwezen naar vraag 7.1.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Als u uiteindelijk niet tevreden bent met een materiaal dat bij TechSoup Nederland is aangeschaft, kunt u binnen 14 dagen na de datum van validatie van uw bestelling uw geld terugvragen. Stuur ons hiervoor binnen de gestelde termijn een e-mail naar info@techsoup.nl met vermelding van het nummer van uw bestelling en de redenen voor uw beslissing, ons team zal u dan vertellen hoe u verder moet gaan. Houd er rekening mee dat in dit geval de retourkosten voor uw rekening blijven, aangezien de terugbetalingsprocedure pas kan worden gestart na ontvangst van uw pakket. De terugbetaling zal gebeuren door overschrijving op de rekening die gebruikt werd voor de betaling van de bestelling. Houd er rekening mee dat dit alleen kan worden toegepast op gereviseerde hardware, software die beschikbaar is in onze catalogus kan niet worden terugbetaald of geruild.

 

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Validatietoken


Wat is een validatietoken?

Een validatietoken is een unieke code die een persoon gebruikt namens een door TechSoup Nederland gevalideerde organisatie. Het geeft toegang tot bepaalde specifieke instrumenten en diensten die zijn ontworpen voor non-profitorganisaties.

Zodra de validatietoken is ingevuld op het inschrijvingsformulier voor de dienst waarop u wenst in te schrijven, zal zijn leverancier onderzoeken of de structuur in aanmerking komt voor zijn aanbod. Merk op dat voor dit soort diensten de rol van TechSoup Nederland stopt bij het genereren van het validatietoken.

Een validatietoken ziet er als volgt uit: 123a4567@1b234c5de6789000.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe krijg ik een validatietoken?

LET OP: Validatietokens kunnen alleen worden aangemaakt door de TechSoup Nederland-accounthouder en kunnen alleen worden doorgegeven aan personen die gemachtigd zijn om de non-profitorganisatie te vertegenwoordigen.
Deze tokens vervallen na 60 dagen, dus het is raadzaam om ze alleen aan te maken wanneer u ze nodig heeft.

Als u uw organisatie reeds door TechSoup Nederland gevalideerd is en een validatietoken wilt genereren, nodigen wij u uit om dit korte formulier in te vullen: https://s-ware.typeform.com/to/U8j5Uc9N. Een link waarmee u uw token kunt genereren zal automatisch naar u  verzonden worden.

TERUG NAAR BOVEN


Heeft mijn token een vervaldatum?

Tokens vervallen na 60 dagen, dus het is raadzaam om ze alleen te maken als je ze nodig hebt. Het verlopen van een token heeft geen effect op uw bestaande diensten. Als u bijvoorbeeld een token hebt gebruikt om toegang te krijgen tot diensten en diezelfde token vervalt, heeft dat geen invloed op de diensten die u al gebruikt, ze blijven actief.

Het kan gebeuren dat je token afloopt voordat je hem gebruikt. De TechSoup Nederland-accounthouder kan deze token dan bijwerken. In dit geval wordt de bestaande code vervangen door een nieuwe code en wordt de vervaldatum bijgewerkt, met een nieuwe termijn van 60 dagen. De procedure voor het bijwerken van een penning is als volgt:

AAls u uw organisatie reeds door TechSoup Nederland gevalideerd is en een validatietoken wilt genereren, nodigen wij u uit om dit korte formulier in te vullen: https://s-ware.typeform.com/to/U8j5Uc9N. Een link waarmee u uw token kunt genereren zal automatisch naar u  verzonden worden.

TERUG NAAR BOVEN


 

Hoeveel validatietokens kan ik hebben?

U kunt zoveel tokens aanmaken als u wilt.

TERUG NAAR BOVEN


Waarom zou je een nieuwe validatiebtoken krijgen?

De houder van een TechSoup Nederland-account kan een nieuw token aanmaken dat kan worden gebruikt voor een andere tool of dienst dan degene die al geabonneerd is met een vorig token.

TERUG NAAR BOVEN


Wat moet ik doen als ik mijn token heb?

Om toegang te krijgen tot bepaalde diensten of tools die specifiek voor non-profitorganisaties zijn ontworpen, zullen hun leveranciers u vragen om een validatietoken te verstrekken. Kopieer de token die u aanmaakt en plak deze op de gewenste locatie.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik validatietoken toewijzen aan meerdere leden van mijn organisatie tegelijkertijd?

Ja, u kunt tokens aanmaken voor iedereen die de bevoegdheid heeft om namens uw organisatie te handelen wanneer zij toegang willen tot een tool of dienst waarvoor een token nodig is.

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Over Adobe oplossingen

 


Wat is de samenwerking tussen Adobe en TechSoup Nederland?

TechSoup Nederland biedt zowel voordelige Adobe-oplossingen als kortingen op Creative Cloud-abonnementen.

Adobe-oplossingen tegen gereduceerde tarieven :

      • Acrobat Pro voor Windows en voor Mac.
      • Photoshop Elements & Premiere Elements voor Windows en Mac.

De in aanmerking komende organisaties kunnen onbeperkt Adobe-oplossingen krijgen tegen gereduceerde tarieven tijdens een Amerikaans belastingjaar (1 juli tot 30 juni van het volgende jaar). Zie details over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor aanbiedingen van Adobe.

Kortingen op Creative Cloud :

Deze kortingen hebben betrekking op het aanbod "Creative Cloud - All Applications". Het omvat Adobe Photoshop CC, llustrator CC, Premiere Pro CC, InDesign CC en vele andere oplossingen. Bezoek de website van Adobe voor een volledige lijst met oplossingen die in dit aanbod zijn opgenomen.

TERUG NAAR BOVEN


Waarom is er een administratieve kosten voor de toegang tot gereduceerde tarieven?

TechSoup Nederland brengt administratieve kosten in rekening om al onze aanbiedingen en diensten te ondersteunen die erop gericht zijn non-profitorganisaties te helpen hun impact te ontwikkelen door de toegang tot digitaal te vergemakkelijken.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe weet ik of mijn computer compatibel is met de minimale hardware- en softwarevereisten?

De benodigde configuratie is te vinden op elke productpagina. Hardware/softwarevereisten voor Creative Cloud applicaties zijn ook beschikbaar op de website van Adobe.

TERUG NAAR BOVEN


Op hoeveel computers kan ik Adobe-oplossingen installeren?

Adobe laat elke gebruiker toe om de software op maximaal twee computers te installeren. Dit kan thuis en op kantoor zijn, op een desktop en laptop, op Windows of Mac, of een andere combinatie. De software kan echter niet op beide compuetrs gelijktijdig gebruikt worden.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik Adobe-oplossingen downloaden, installeren en activeren?

Na de validatie van de bestelling wordt u de volgende dagen een e-mail met alle nodige instructies van TechSoup Nederland toegestuurd, met als onderwerp "Uw aanvraag voor Adobe-oplossingen #xxxx via TechSoup Nederland". U hoeft dan alleen maar de verschillende stappen te volgen om uw oplossing te downloaden, te installeren en te activeren.

TERUG NAAR BOVEN

 


 

Moet ik een account aanmaken op de website van Adobe om de oplossing te activeren?

Ja, u moet een Adobe-account aanmaken om een Adobe-oplossing te kunnen installeren. Indien dit het geval is, zal deze stap worden aangegeven in de procedure e-mail die u ontvangt na de validatie van uw bestelling.

TERUG NAAR BOVEN


Waar kan ik technische ondersteuning vinden?

Als u problemen hebt met het downloaden, installeren of activeren van uw oplossing, ga dan naar de pagina voor technische ondersteuning van Adobe.

TERUG NAAR BOVEN

Wat zijn de prijzen van het Creative Cloud aanbod?

De administratieve kosten van TechSoup Nederland om deze korting te verkrijgen zijn € 4,00 BTW niet inbegrepen. Na validatie van uw kortingsaanvraag betaalt u rechtstreeks aan Adobe voor het abonnement.
Om uw abonnement te valideren, wordt u uitgenodigd om de volgende informatie in te vullen:

      • een creditcardnummer
      • een debetkaartnummer of PayPal-rekeningnummer

Voor de Creative Cloud aanbieding - Alle applicaties wordt het eerste jaar een korting van 60% op het standaardtarief toegepast. In de daaropvolgende jaren wordt een korting van 40% toegepast. Vind alle details op de productfiche van Adobe - Creative Cloud.

TERUG NAAR BOVEN

 


Waarom veranderen de kortingen na het eerste jaar?

Adobe's gereduceerd aanbod werkt net als het aanbod van Adobe voor studenten en docenten. Het eerste jaar is dus een promotietarief. In de daaropvolgende jaren neemt de korting toe tot 40% van de standaard Creative Cloud - All Applications tarieven.

TERUG NAAR BOVEN

Waarom biedt u Adobe Creative Cloud niet rechtstreeks aan via het TechSoup Nederland-programma tegen een gereduceerd tarief?

Het aantal applicaties in de suite, de kosten van cloud computing-diensten en de overgang van gegevens van een desktop- naar een cloud-oplossing maken het voor Adobe moeilijk om Creative Cloud direct tegen een gedifferentieerde prijs aan te bieden. Bovendien stelt Adobe, door Creative Cloud met korting aan te bieden, zijn oplossingen ter beschikking van andere soorten organisaties die zich deze niet financieel konden veroorloven.

TERUG NAAR BOVEN

Biedt TechSoup Nederland een ander Creative Cloud licentiemodel dan het model dat beschikbaar is voor particulieren?

Nee, TechSoup Nederland biedt toegang tegen gereduceerde tarieven tot standaard individuele abonnementen.

TERUG NAAR BOVEN

Kan ik eeuwigdurende Creative Cloud-licenties krijgen zoals bij eerdere Adobe Creative Suite-aanbiedingen?

Nee, Adobe is voor zijn Creative Suite-oplossingen overgestapt op een cloud-leveringsmodel en biedt deze niet langer aan als eeuwigdurende licenties.

TERUG NAAR BOVEN

Waarin verschilt Creative Cloud van de Creative Suite?

Creative Cloud is de evolutie van Creative Suite. De meeste oplossingen in de Creative Suite zijn beschikbaar via Creative Cloud, en vele waren niet beschikbaar in de Creative Suite. Creative Cloud biedt deze oplossingen aan via een abonnementsmodel. In aanmerking komende organisaties kunnen maandelijks of jaarlijks betalen voor een abonnement op Creative Cloud - Alle Applicaties. Deze biedt altijd toegang tot de nieuwste versies van de bijgeleverde oplossingen. Creative Cloud - Alle toepassingen omvatten ook toegang tot vele online services van Adobe en 20 GB aan cloud-opslag.

TERUG NAAR BOVEN

Moet ik het maandelijkse of jaarlijkse betalingsschema voor het volledige plan kiezen?

Het totale bedrag verplicht zich tot één jaar, ongeacht het betalingsschema dat u kiest.

TERUG NAAR BOVEN

Hoeveel Creative Cloud-abonnementen kan ik aanvragen?

U kunt zoveel individuele Creative Cloud-abonnementen krijgen als u wilt via het TechSoup Nederland-programma. Maar elk van hen zal moeten worden toegewezen aan een andere persoon. Elk abonnement is geldig voor één gebruiker en op maximaal twee computers (kan niet tegelijkertijd worden gebruikt).

TERUG NAAR BOVEN

Werken de applicaties in een browser?

Nee, u moet Creative Cloud desktop applicaties installeren en uitvoeren op uw computer.

TERUG NAAR BOVEN


Moet ik permanent verbonden zijn met het internet om Creative Cloud applicaties te kunnen gebruiken?

Nee, uw Creative Cloud-applicaties zijn geïnstalleerd en draaien direct op uw computer. U hoeft alleen online te zijn als u gebruik wilt maken van Creative Cloud diensten zoals het synchroniseren van uw bestanden. De eerste keer dat u uw bureaubladtoepassingen installeert en downloadt is een internetverbinding vereist, maar u kunt deze toepassingen offline gebruiken met een geldige softwarelicentie. Voor jaarabonnees kunt u de applicaties tot 99 dagen in de offline modus gebruiken. Maandelijks kunnen abonnees de software tot 30 dagen offline gebruiken.

TERUG NAAR BOVEN

Moet ik alle bestanden die ik met Creative Cloud maak opslaan op de cloud storage service?

Nee, u kunt een back-up maken van al uw bestanden op uw computer en alleen die bestanden delen die u wilt.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik Creative Cloud-oplossingen installeren en gebruiken op publieke toegangscomputers in bibliotheken?

Nee, dit aanbod is alleen geldig voor gebruikers die medewerkers of vrijwilligers zijn van een in aanmerking komende organisatie.

TERUG NAAR BOVEN

Kan ik mijn Creative Cloud-abonnement verlengen met de korting die TechSoup Nederland biedt?

Nee, dit aanbod is alleen geldig voor nieuwe gebruikers, en dus nieuwe abonnementen.

TERUG NAAR BOVEN

Mijn organisatie heeft al één (of meerdere) Creative Cloud abonnement(en) zonder korting. Komen we nog in aanmerking voor extra gereduceerde abonnementen?

Ja, maar deze afgeprijsde abonnementen kunnen alleen worden toegewezen aan nieuwe gebruikers.

TERUG NAAR BOVEN


Zijn Creative Cloud-abonnementen overdraagbaar? Kan een nieuwe werknemer of vrijwilliger gebruik maken van de resterende verplichting van het contract van een voormalige werknemer?

Abonnementen worden op individueel niveau beheerd en het e-mailadres van de gebruiker is verbonden met de Adobe-ID. Bij individuele abonnementen kan uw organisatie de Adobe ID of het wachtwoord van een lid niet wijzigen, dus u zult de juiste afspraken moeten maken wanneer een werknemer of vrijwilliger uw organisatie verlaat.

TERUG NAAR BOVEN

Wat gebeurt er als ik mijn Adobe Creative Cloud abonnement opzeg?

Als u binnen de eerste 30 dagen van uw abonnement annuleert, zal Adobe het volledige bedrag terugstorten. Als u na de eerste 30 dagen opzegt, betaalt Adobe de helft van uw resterende contractverplichting terug. Ongeacht of u jaarlijks of maandelijks betaalt, bent u nog steeds verplicht de helft van de betalingsverplichtingen van de abonnee voor het resterende jaar te betalen.

Nadat u uw abonnement heeft opgezegd, zal Creative Cloud applicaties niet meer werken. U blijft echter toegang hebben tot gratis Creative Cloud lidmaatschapsvoordelen, waaronder 2 GB aan opslag en gebruik van bepaalde cloud-diensten.

TERUG NAAR BOVEN


Verlies ik al mijn bestanden als ik mijn Creative Cloud-abonnement stopzet?

Nee, als u voorzichtig bent met het maken van back-ups van al uw bestanden op uw computer voordat u Creative Cloud afsluit. Als je meer dan 2 GB aan bestanden hebt opgeslagen in de Creative Cloud, dan verlies je bij het opzeggen van je lidmaatschap de bestanden die zijn opgeslagen boven de oorspronkelijke 2 GB die je hebt gebruikt, tenzij je van tevoren een back-up maakt op je PC.

TERUG NAAR BOVEN


Wat is het verschil tussen Photoshop Elements en Photoshop CC?

Zie het artikel Adobe Photoshop Elements 13 vs. Adobe Photoshop CC.

TERUG NAAR BOVEN

Over Amazon-webdiensten


Wat is Amazon Web Services?

Amazon Web Services (AWS) is een veilig platform voor clouddiensten. AWS biedt organisaties krachtige rekenkracht, databaseopslag en content delivery mogelijkheden om hen te helpen groeien en te evolueren.

Lees meer over AWS. Bent u nieuw bij AWS of wilt u meer weten over de diensten die AWS aanbiedt, bekijk dan de presentatievideo's, workshops en casestudies van non-profitorganisaties.

TERUG NAAR BOVEN


Presentatie van het AWS Credits for Non-Profit Organisaties Programma

Het AWS Credits for Non-Profits programma biedt AWS-promotiekredieten aan non-profit organisaties om hen te helpen bij de implementatie van cloud-gebaseerde oplossingen die hen in staat stellen hun doelen te bereiken zonder te hoeven investeren in fysieke infrastructuur.

Via TechSoup verstrekt AWS aan in aanmerking komende organisaties een subsidie van 2.000 dollar in de vorm van kredieten. Organisaties kunnen deze credits toepassen op de gebruikskosten van alle AWS on-demand clouddiensten, die per regio verschillen. AWS-credits zijn niet van toepassing op gereserveerde instanties, Mechanical Turk service, Route53 domeinaankopen of initiële ondersteuningskosten. Ze zijn echter wel geldig voor de maandelijkse gebruikskosten voor ondersteuning.

Door te vertrouwen op AWS hoeven organisaties zonder winstoogmerk geen grote initiële investeringen in apparatuur te doen. Ze voorkomen ook dat er tijd en energie wordt verspild aan het beheer van deze apparatuur. Dit stelt hen in staat om de juiste soort en hoeveelheid IT-middelen te plannen die nodig zijn om hun organisatie te runnen en zich te concentreren op hun werk.

Bekijk de betrokkenheid van Amazon Web Services bij non-profitorganisaties wereldwijd.

TERUG NAAR BOVEN


Komt mijn organisatie in aanmerking voor AWS-kredieten voor non-profitorganisaties?

Zie de pagina Eligibility and Restrictions om te weten te komen of uw organisatie in aanmerking komt voor deelname aan dit programma.

TERUG NAAR BOVEN


Wat is het gratis aanbod van Amazon?

Naast het programma AWS Credits for Non-Profit Organisaties biedt AWS alle nieuwe klanten het AWS gratis aan gedurende 12 maanden vanaf de datum van registratie van de organisatie. Dit aanbod, dat los staat van het AWS Credits programma, laat nieuwe klanten toe om bepaalde AWS diensten gratis te gebruiken, met bepaalde beperkingen. De gratis AWS-aanbieding is beschikbaar voor één AWS-account per organisatie.

AWS raadt potentiële subsidieontvangers aan zich te registreren voor het gratis aanbod van AWS alvorens de subsidie aan te vragen.

Opmerking: Het verkrijgen van AWS-credits leidt niet tot een reset van de 12-maandsduur van de gratis AWS-aanbieding.

In de meeste gevallen profiteren organisaties zowel van het AWS Credits for Non-Profit Organisations programma als van het gratis AWS-aanbod. Deze combinatie stelt hen in staat om ten volle te profiteren van de AWS cloud infrastructuur, met facturering op basis van gebruik. Hierdoor kunnen ze websites en fondsenwervingssoftware hosten, gegevens opslaan en analyseren en nieuwe systemen ontwikkelen.

TERUG NAAR BOVEN


Waarom heb ik een AWS-account nodig om deze subsidie aan te vragen?

De organisatie moet een geldig AWS-rekeningnummer hebben en haar naam moet in het veld Accountnaam worden ingevuld om subsidie te kunnen ontvangen.

Als een organisatie geen AWS Account ID heeft, hoeft ze alleen maar een gratis account aan te maken voordat ze deze subsidie aanvragen.

Om een AWS-rekening te openen, heeft u een creditcard nodig.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe lang kan ik de credits gebruiken?

Kredieten die worden toegekend aan een AWS-rekening blijven slechts 12 maanden geldig. Ze vervallen na twaalf maanden van niet-gebruik.

TERUG NAAR BOVEN


Wat gebeurt er als ik al mijn credits opgebruik of als ze verlopen?

Zodra alle credits zijn gebruikt of als ze aan het einde van de twaalf maanden vervallen, worden alle gebruikte diensten in rekening gebracht tegen het standaardtarief van de betaalkaart die aan uw AWS-account is gekoppeld.

AWS raadt organisaties aan om Amazon CloudWatch te gebruiken om factureringswaarschuwingen in te stellen om onverwachte kosten te vermijden.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik de subsidie na het eerste jaar verlengen?

Organisaties kunnen via TechSoup Nederland subsidievernieuwing aanvragen om elk jaar extra financiering te ontvangen.

TERUG NAAR BOVEN


Kan mijn subsidieaanvraag worden afgewezen zodra ik de administratiekosten heb betaald?

Nee. Alleen in aanmerking komende organisaties kunnen een aanvraag voor deze subsidie indienen en zullen de administratieve kosten in rekening worden gebracht.

TERUG NAAR BOVEN

 

Over Autodesk oplossingen


Welke Autodesk oplossingen zijn beschikbaar binnen het programma?

Zie de Autodesk-programma-pagina voor een volledige lijst van beschikbare oplossingen. In aanmerking komende organisaties kunnen in een Amerikaans boekjaar (1 juli tot 30 juni van het volgende jaar) twee Autodesk-oplossingen krijgen. Organisaties kunnen twee abonnementen per achtereenvolgend Amerikaans boekjaar verlengen.

De Architecture, Engineering & Construction Collection en de Solutions Design Collection omvatten AutoCAD, maar de Media & Entertainment Collection niet. TechSoup Nederland biedt ook Fusion 360 voor Windows en Mac en AutoCAD voor Mac als aparte abonnementen.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik licenties krijgen voor Autodesk-oplossingen die niet door TechSoup Nederland worden aangeboden?

Alle oplossingen die Autodesk beschikbaar stelt aan organisaties zonder winstoogmerk staan vermeld op de pagina van het Autodesk-donatieprogramma.

Indien u naast de eerste twee verzoeken via TechSoup Nederland extra licenties nodig heeft, of indien Autodesk geen oplossingen biedt die u via TechSoup Nederland interesseren, kunt u deze per e-mail aanvragen via technologyimpact@autodesk.com. Autodesk zal uw verzoek beoordelen en u laten weten of ze aan uw wensen kunnen voldoen.

Momenteel biedt Autodesk alleen abonnementen aan. Autodesk verstrekt geen eeuwigdurende licenties meer.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik Autodesk-oplossingen krijgen met een eeuwigdurende licentie?

Nee. Autodesk heeft de overstap gemaakt naar een cloudmodel en heeft de eeuwigdurende licenties vervangen door abonnementen.

TERUG NAAR BOVEN


Wat betekent het nieuwe abonnementsmodel voor gebruikers met een eeuwigdurende licentie?

Bestaande gebruikers kunnen hun eeuwigdurende licenties blijven gebruiken zolang ze dat willen. Wie na 2016 wil upgraden naar softwareversies, kan een abonnementsaanbod aanschaffen. Abonnementen omvatten voortdurende updates van de nieuwste versies en verbeteringen van oplossingen, cloudopslag en geavanceerde ondersteuning voor Autodesk-producten. Elk abonnement heeft een looptijd van een jaar. Aan het einde van het abonnement moeten klanten via TechSoup Nederland verlengen om de producten te kunnen blijven gebruiken.

TERUG NAAR BOVEN


Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor het programma?

Zie de pagina met beperkingen.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik via TechSoup Nederland licenties krijgen als ik in de afgelopen drie jaar een Autodesk-product heb gekocht?

Nee. Indien uw organisatie in de afgelopen drie jaar een Autodesk-oplossing van Autodesk heeft aangeschaft, dient u een ontheffing aan te vragen bij Autodesk voordat u via TechSoup Nederland kunt bestellen. Volg de onderstaande stappen om uw aanvraag af te ronden:

      1. Stuur een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com.
      2. Geef in deze e-mail aan:
        1. De naam van uw organisatie en uw contactgegevens
        2. De Autodesk oplossing(en) die uw organisatie heeft aangeschaft
        3. De geschatte totale kosten van de aankoop
        4. Geschatte datum van aankoop
        5. Het kanaal waarlangs u uw aankoop heeft gedaan (bijvoorbeeld de website Autodesk.com, of een andere reseller).
      3. Zodra u een goedkeuringsmail van Autodesk hebt ontvangen, kunt u de oplossing op de TechSoup Nederland-website bestellen. Zie de programmapagina voor een lijst van alle Autodesk-producten die via TechSoup Nederland beschikbaar zijn.

Opmerking: Autodesk-goedkeuring garandeert niet dat uw organisatie volledig in aanmerking komt voor Autodesk-oplossingen via TechSoup Nederland. U moet nog steeds voldoen aan de criteria van het programma om in aanmerking te komen voor het aanbod van Autodesk in onze catalogus. Zie de beperkingen van het Autodesk-programma voor meer informatie.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe weet ik of mijn computer voldoet aan de basisspecificaties van de hardware?

U kunt de hardwarespecificaties van uw computer vergelijken met de systeemvereisten voor elk product door deze pagina's te bezoeken met deze link.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik een Autodesk-oplossing downloaden, installeren en activeren?

Na de validatie van uw bestelling en de ontvangst van de administratieve kost ontvangt u per e-mail een procedure die de nodige instructies bevat voor het downloaden, installeren en activeren van uw oplossing.

TERUG NAAR BOVEN


Wat kan ik doen als ik problemen heb met downloaden?

Probeer een van de andere downloadmethoden die beschikbaar zijn via uw Autodesk-account.

TERUG NAAR BOVEN


Moet ik een Autodesk ID aanmaken om de oplossing te activeren?

Ja. Uw Autodesk ID is uw link naar uw Autodesk-licenties en abonnementsvoordelen. U hebt deze nodig om de PIN-code die u van TechSoup Nederland hebt ontvangen te registreren, in te loggen op uw Autodesk-account, waar u toegang hebt tot downloads en voordelen, en om ondersteuningsverzoeken in te dienen. Uw software zal u ook vragen om deze ID wanneer u de oplossing voor het eerst gebruikt. Als u geen Autodesk ID heeft, wordt u bij elk van deze stappen gevraagd er een aan te maken.

TERUG NAAR BOVEN


Waarom vraagt de Autodesk oplossing mij om een serienummer?

Na registratie van uw pincode ontvangt u een e-mail van Autodesk. Deze e-mail bevestigt dat uw abonnement is gestart. Autodesk raadt u aan uw oplossing niet te gebruiken totdat u deze e-mail ontvangt. Zodra u deze ontvangt, hebt u alleen uw Autodesk ID en wachtwoord nodig om de oplossing op elke computer te kunnen gebruiken. Een serienummer is niet nodig om de oplossing te gebruiken.

TERUG NAAR BOVEN


Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail van Autodesk heb ontvangen?

Controleer de e-mailaccount die overeenkomt met de Autodesk ID die u hebt gebruikt om de pincode te registreren, en of de e-mail niet is geblokkeerd door een spamfilter. Als u de e-mail van Autodesk niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar technologyimpact@autodesk.com met de pincode die u hebt geprobeerd te registreren.

TERUG NAAR BOVEN


Waar kan ik technische ondersteuning vinden?

Als u problemen ondervindt bij het downloaden, installeren of activeren, ga dan naar uw Autodesk-account.

Autodesk biedt ook hulpbronnen voor gebruikers om te leren hoe ze hun software moeten gebruiken.

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Over Cisco-apparatuur


Komt mijn organisatie in aanmerking?

Alleen het programmateam is bevoegd om uw organisatie te kwalificeren voor elke partner. Cisco geeft echter wel advies over een aantal van de categorieën van non-profits die zij hebben gekozen om te assisteren via dit programma.

Zie Cisco's toelatingsregels en toegangsvereisten. WAARSCHUWING: de op deze pagina voorgestelde lijsten met de criteria om in aanmerking te komen zijn niet uitputtend.

TERUG NAAR BOVEN

Hoeveel Cisco-producten kan ik bestellen?

Tijdens een Amerikaans boekjaar (tussen 1 juli en 30 juni van het volgende jaar) mag een organisatie slechts één bestelling voor Cisco-producten plaatsen en is de variëteit en het aantal niet beperkt. De totale administratiekosten voor elke bestelling mogen echter niet hoger zijn dan 4000$USD. Voor meer informatie, zie de Cisco-voorwaarden om in aanmerking te komen en de toegangsvoorwaarden.

TERUG NAAR BOVEN


Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Alle Cisco-orders zijn onderhevig aan goedkeuring en kunnen tot 8 weken in beslag nemen. De leveringen kunnen worden gesplitst.

Van tijd tot tijd kunnen aanbestedingskwesties leiden tot langere doorlooptijden. Controleer de Cisco-partnerpagina om op de hoogte te blijven van alle communicatie over mogelijke vertragingen in de orderverwerking. Door de aard van het netwerkontwerp, de beschikbaarheid van de producten en de budgetprognoses kunnen alle aanbiedingen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd of vertraagd. Cisco behoudt zich het recht voor om apparatuur te leveren die "functioneel gelijkwaardig" is aan de gevraagde apparatuur. Leveringsinformatie en uw SMARTnet-contractinformatie die door Cisco wordt verstrekt, is beschikbaar op uw pagina "Mijn aanvragen".

TERUG NAAR BOVEN


Welke technische ondersteuning kan mijn organisatie krijgen?

Een SMARTnet support- en servicecontract wordt door Cisco gratis verstrekt voor een periode van 5 jaar vanaf de datum van levering van de apparatuur. Na deze periode worden de ontvangers sterk aangemoedigd om hun SMARTnet Support en Services contract jaarlijks (op eigen kosten) te verlengen zolang zij eigenaar zijn van de apparatuur of totdat de apparatuur End of Life (EOL) is gedeclareerd en niet langer door Cisco wordt ondersteund. Cisco SMARTnet-ondersteuning omvat toegang tot Cisco's Technical Assistance Center (TAC), 24 uur per dag, 7 dagen per week.

U ontvangt details over hoe u toegang kunt krijgen tot deze ondersteuning bij uw bestelling.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe retourneer ik een beschadigd product?

Om een beschadigd of buiten gebruik gesteld Cisco-product te retourneren, kunt u ons schrijven op info@techsoup.nl onder de titel "CISCO RETURN REQUEST", met vermelding van de volgende informatie:

      • Naam van uw organisatie
      • Ondernemingsnummer
      • Factuurnummer
      • De lijst van beschadigde Cisco-producten

Ons team neemt dan contact met u op om uw aanvraag te verwerken.

Opmerking: Om een terugbetaling te ontvangen, moeten beschadigde artikelen binnen 60 dagen na levering worden geretourneerd.

TERUG NAAR BOVEN

 

Over Google for Nonprofits

 

Wat is Google for Nonprofits?

Het Google for Nonprofitsprogramma biedt in aanmerking komende organisaties gratis toegang tot Google-tools en specifieke diensten die zijn ontworpen voor organisaties zonder winstoogmerk. Deze instrumenten kunnen non-profits helpen om nieuwe donoren en vrijwilligers te vinden, steun te mobiliseren en efficiënter te werken.

TERUG NAAR BOVEN

Welke tools zijn opgenomen in Google for Nonprofits?

De volgende tools zijn opgenomen in het aanbod van Google voor non-profits:

      • Gratis toegang tot Google Apps for Associations: een suite van cloud-gebaseerde tools die u kunt gebruiken voor Office, Gmail, Google Docs, Google Sheets, Google Calendar, Google Slides, Hangout, Google Drive en Google Sites.
      • Google Ad Grants: Ontvang tot $10.000 aan Ads krediet (ongeveer €8796) per maand om uw website te promoten op Google door de aankoop van trefwoorden.
      • Gratis verrijkte versie van YouTube voor associaties: Verhoogde uploadcapaciteit, de mogelijkheid om afbeeldingen als miniatuur te kiezen, en een verhoogde "call to action" op uw video's (voorbeeld: via de integratie van een "make a donation" knop).

Meer informatie over deze Google-tools vindt u op de website "Google for Nonprofits".

TERUG NAAR BOVEN

 



Hoe kan ik profiteren van Google for Nonprofits?

Als u nog geen TechSoup Nederland-account heeft, nodigen we u uit om u te registreren zodat we kunnen bestuderen of u in aanmerking komt voor ons programma, een verplichte stap voordat u zich kunt registreren bij Google for Nonprofits.


Als u al een TechSoup Nederland-begunstigde bent, moet u een Google-account aanmaken of aanmelden.


Ga vervolgens naar de website van Google for Nonprofits, kies "start nu", vul uw validatietoken in en maak uw account aan om te kunnen profiteren van Google for Nonprofits.

TERUG NAAR BOVEN


Komt mijn organisatie in aanmerking voor Google for Nonprofits?

Zie de criteria van Google om in aanmerking te komen. U weet of uw organisatie in aanmerking komt nadat u uw aanvraag bij Google for Nonprofits heeft ingediend.

TERUG NAAR BOVEN


Moet ik worden gevalideerd door TechSoup Nederland om toegang te krijgen tot Google for Nonprofits?

Ja, alle non-profits moeten zich eerst aanmelden voor het TechSoup Nederland programma. Als uw organisatie in aanmerking komt voor ons programma, kunt u een validatietoken genereren, met de token kunt u uw Google-account voor non-profits aanmaken.

Hoe schrijf ik me in?

TERUG NAAR BOVEN


Hoe vaak moet ik een validatietoken gebruiken?

Om toegang te krijgen tot de gewenste diensten en/of hulpmiddelen heeft u het validatietoken maar één keer nodig.
U kunt deze token gebruiken voor aanbiedingen van andere technologiepartners tot het einde van de looptijd.

TERUG NAAR BOVEN

Waarom valideert TechSoup Nederland Google voor non-profits?

TechSoup Nederland maakt deel uit van het TechSoup Global-netwerk, dat de vrijwilligerssector in 89 landen helpt om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de technologische hulpmiddelen die zij nodig hebben. Het netwerk werkt samen met meer dan 100 bedrijven en technologische stichtingen die ons vertrouwen om het validatieproces uit te voeren. Wij zorgen ervoor dat de organisaties die gebruik willen maken van digitale hulpmiddelen voldoen aan de criteria om in aanmerking te komen voor steun van de partners.

Sinds 2008 heeft TechSoup Nederland non-profits voor 17 technologiebedrijven gevalideerd als een digitaal solidariteitsprogramma. Via nieuwe samenwerkingsverbanden, zoals Google voor non-profits, zijn we blij dat we de mogelijkheden van toegang tot digitale tools voor non-profits, stichtingen en openbare bibliotheken kunnen uitbreiden.

TERUG NAAR BOVEN


Wat is het verschil tussen Google Apps Enterprise en Google for Nonprofits?

Google for Nonprofits en Google Apps Enterprise bieden toegang tot dezelfde Google-tools, -programma's en -bronnen. Het enige verschil is dat Google Apps for Nonprofits gratis is voor in aanmerking komende non-profits en stichtingen. Zie de Google vergelijkingstabel voor meer details.

TERUG NAAR BOVEN


Mijn organisatie heeft zich al geabonneerd op Google Apps Enterprise - kan ik veranderen?

Ja, zie de procedure van Google voor meer informatie. Converteer uw abonnement naar Google for Nonprofits.

TERUG NAAR BOVEN

Mijn structuur maakt al gebruik van Google Ad Grants

Meer informatie over bestaande Google-begunstigden vindt u hier.

TERUG NAAR BOVEN

Ik wil alleen maar Google Ad Grants krijgen. Kan ik / Mijn consultant mij alleen aanmelden voor deze tool?

Helaas niet, het aanbod is een compleet pakket. Wij adviseren u niet om namens u te solliciteren via een consultant. Het e-mailadres dat wordt gebruikt om uw aanvraag te doen, wordt standaard gekoppeld aan de rekeninghouder, een e-mailadres dat in de toekomst moeilijk te wijzigen kan zijn. Wees strategisch om te profiteren van Google voor Verenigingen.

TERUG NAAR BOVEN

Heb je meer hulp nodig? Contact opnemen met Google?

Ga naar Google FAQ en Google for Nonprofits-website.

TERUG NAAR BOVEN

Zoom

 

Welke ZOOM producten zijn beschikbaar via het TechSoup Nederland programma?

Het aanbod van Zoom bestaat uit vier plannen voor de videoconferentiesoftware:

Zoom Meetings combineert video- en audioconferencing, eenvoudige onlinevergaderingen en groepsberichten op één enkel platform. Vergaderingen in het kader van Zoom Meetings vinden plaats op mobiele en desktop-toestellen en in conferentiezalen die zijn uitgerust met IT-apparatuur.

Deze aanbieding geeft toegang tot een korting van 50% op een jaarabonnement voor een Zoom Meetings Pro- of Business-plan en enkele add-ons met maximaal 99 licenties. Nadat u dit aanbod hebt aangevraagd en de administratieve kosten van TechSoup Nederland hebt betaald, zult u Zoom ook rechtstreeks betalen voor het verlaagde abonnement. Het bedrag dat u aan Zoom betaalt, hangt af van het type abonnement, het aantal licenties en de add-ons die u kiest.

Zelfde aanbod maar onder de Boost formule.

⚠️ AANDACHT ⚠️
De administratiekosten voor dit product worden niet terugbetaald, en het product kan niet worden geruild. Bij TechSoup Nederland worden alleen administratieve kosten geïnd. Uw non-profit betaalt haar bestelling rechtstreeks aan onze partner Zoom, die instaat voor het goede verloop van uw transactie.

 

 

 

Wat is het voordeel van het Zoom-aanbod voor organisaties?

Ons Zoom-aanbod biedt toegang tot een korting van 50% op de detailhandelsprijzen van Zoom nadat organisaties de administratiekosten hebben betaald. De korting kan worden toegepast op extra licenties en add-ons.

Wanneer een Zoom Meetings Pro-plan wordt geselecteerd, is de minimale besparing voor een organisatie $17,95 (EUR 15,24).

Wanneer een Zoom Meetings Business-plan wordt geselecteerd, is de minimale besparing voor een organisatie $942,50 (EUR. 800,45).

De besparingen zijn afhankelijk van het aantal licenties en add-ons dat wordt aangeschaft. De huidige Zoom-detailhandelsprijzen vindt u hier.

 

Stuurt Zoom e-mailherinneringen naar organisaties wanneer hun abonnement moet worden vernieuwd?

Nee, Zoom verstuurt geen e-mailherinneringen. Zoom-abonnementen worden ingesteld om automatisch te worden verlengd aan het einde van de abonnementsperiode. Organisaties worden automatisch gefactureerd voor de volgende factureringsperiode.

 

Wat kan uw organisatie doen als zij betalings- of factureringsproblemen heeft?

Indien uw organisatie problemen ondervindt met het betaalproces van de kredietkaart, dient zij contact op te nemen met de Zoom-klantendienst en een ticket in te dienen op hun website voor hulp.

 

Kan mijn organisatie PayPal gebruiken om te betalen voor Zoom?

Zoom heeft alle eerdere problemen bij betaling met PayPal verholpen. Als organisaties problemen ondervinden bij het betalen met PayPal, moeten zij contact opnemen met de klantendienst van Zoom en een ticket indienen op hun website voor hulp.

 

Komt mijn organisatie in aanmerking?

Voor de voorwaarden voor toegang tot het kortingsprogramma van Zoom, bekijk deze link.

 

Kunnen organisaties met korting extra licenties aan hun hoofdplan toevoegen en kan de promotiecode worden gebruikt om van een Pro-plan naar een Business-plan te upgraden?

Ja, organisaties kunnen tegen een gereduceerd tarief extra licenties aan hun abonnementsplan toevoegen, zolang hun primaire plan niet is verlopen. Een nieuwe promotiecode is niet nodig om extra licenties toe te voegen. Voor het Zoom Meetings Pro-plan kunnen maximaal 9 licenties worden toegevoegd. Voor het Zoom Meetings Business-plan kunnen tot 99 licenties worden toegevoegd. Kosten voor extra licenties worden naar rato berekend en aangepast aan de abonnementsperiode van het hoofdplan.

Als organisaties een Zoom Meetings Pro-abonnement met korting hebben en meer dan 9 licenties aan hun abonnement willen toevoegen, kunnen zij dit op elk gewenst moment doen. Als organisaties een Zoom Meetings Business-abonnement hebben en meer dan 9 licenties aan hun abonnement willen toevoegen, kunnen zij upgraden naar een Zoom Meetings Business-abonnement en blijft de korting van toepassing.

Als organisaties een Zoom Meetings Business-abonnement met korting hebben en tijdens hun abonnementsperiode willen downgraden, kunnen ze upgraden naar een Zoom Meetings Business-abonnement. De korting blijft van toepassing.

Echter, in tegenstelling tot een upgrade, wanneer organisaties licenties verwijderen, vindt de facturering plaats aan het einde van de abonnementsperiode zonder restitutie. Zij zullen nog toegang hebben tot deze licenties tot het einde van hun abonnementsperiode.

Meer informatie vindt u hier.

 

Uw organisatie probeerde licenties toe te voegen aan hun account en u werd de detailhandelsprijs aangerekend in plaats van een korting van 50%? Wat kan uw organisatie doen?

De promocode wordt toegepast op het volledige abonnementsplan, en alle bijkomende licenties en add-ons worden ook aangerekend met een korting van 50%.

Op het scherm blijkt dat organisaties de volle prijs moeten betalen - dit is een bug in het Zoom-systeem die men probeert te verhelpen.

Zodra de organisatie de transactie heeft voltooid, zou de afgeprijsde prijs op hun factuur moeten verschijnen. Indien de factuur de verlaagde prijs niet weergeeft, dient de organisatie een ticket in te dienen bij de Zoom-klantendienst voor assistentie. Zij kunnen worden gevraagd de kortingscode te vermelden die zij van TechSoup hebben ontvangen.

 

Uw organisatie moet contact opnemen met de Zoom-klantendienst en hun kortingscode voorleggen, maar de code is verlopen. Wat kan uw organisatie in dit geval doen?

We kunnen opnieuw verzenden voor organisaties om een nieuwe kortingscode te ontvangen.

 

Wat kan een organisatie doen als ze per ongeluk hun Zoom-abonnement met korting hebben opgezegd en nu bij ons terugkomen om een nieuw product aan te vragen? Hoe kunnen zij een nieuwe promotiecode ontvangen, aangezien de e-mail over de verlenging deze niet bevat?

We kunnen opnieuw verzenden voor organisaties om een nieuwe kortingscode te ontvangen.

 

Organisaties die hun abonnement bij ons verlengen, ontvangen de eerste e-mail met een nieuwe couponcode. Waarom ontvangen zij in plaats daarvan geen e-mail over de verlenging?

Dit kan gebeuren als organisaties eerder een Zoom Meetings Business-product bij ons hebben aangevraagd. Aangezien we onze twee producten hebben geconsolideerd en het Zoom Meetings Business-product hebben stopgezet, herkent ons systeem een verlengingsverzoek van een organisatie voor een eerder aangeschaft Zoom Meetings Business-product niet als een verlengingsverzoek en zal het een eerste antwoordmail sturen.

Wij hebben echter een bericht opgenomen waarin wordt benadrukt dat geen verdere actie is vereist (in het Engels):

"Indien u een Zoom-abonnement verlengt dat oorspronkelijk via (TechSoup Nederland) werd verkregen. Gelieve opnieuw te bevestigen dat u in aanmerking komt voor het 50% korting abonnement. Uw Zoom-account zal worden gedebiteerd tegen het verlaagde tarief wanneer u uw abonnement verlengt. U hoeft geen andere instructies in deze e-mail te volgen."

 

Kan de couponcode worden gebruikt op slechts één van de Zoom Meetings-abonnementspakketten?

Nee, na het aanvragen van de Zoom-aanbieding bij ons, ontvangen organisaties een couponcode die kan worden gebruikt voor het Zoom Pro- of Business-plan. Organisaties die al een Pro- of Business-plan op ons platform hebben aangeschaft, verlengen met het geconsolideerde product en tegen een lagere prijs.

 

Details over automatische verlengingen

Een paar dingen om in gedachten te houden bij het vernieuwen van uw Zoom licentie:

  • Kortingen vervallen nu aan het eind van de Zoom-factureringsperiode.
  • Het Zoom aanbod bij TechSoup Nederland bestaat uit twee producten, zie hierboven voor meer informatie.
⚠️ AANDACHT ⚠️
Organisaties moeten automatische vernieuwingen op hun Zoom-account uitschakelen om hun Zoom-abonnement te laten verlopen.

 

Waarom automatische verlengingen uitschakelen?
  • U zult geen nieuwe kortingscode kunnen toepassen omdat u op dit moment geen nieuwe kortingscode kunt toepassen voordat uw huidige Zoom-abonnement verloopt (--> Zoom is van plan deze functie uit te breiden).
  • Je verlengt voor de volle prijs.

 

Indien u de "Maandelijkse" optie hebt gekozen bij het bestellen van Zoom
Kortingen vervallen nu aan het einde van hun Zoom-factureringsperiode - dit geldt ook voor een maandelijkse factureringsperiode. Dit betekent dat u, in plaats van een jaar lang korting te krijgen zoals gepland, slechts één maand korting krijgt en daarna automatisch overschakelt op de volle verkoopprijs (nog een reden waarom u automatische verlengingen moet uitschakelen!).
 
Als u wordt gevraagd om de volledige verkoopprijs te betalen
  • Hebt u de automatische vernieuwingen op de Zoom-site niet uitgeschakeld?
Uw non-profit moet dan de administratiekosten van TechSoup Nederland betalen en wij zullen u dan een nieuwe kortingscode toesturen. U kunt dan contact opnemen met Zoom support om de nieuwe kortingscode toe te passen op uw bestaande Zoom abonnement. TechSoup Nederland kan geen terugbetaling van Zoom garanderen.
  • Heeft uw non-profit zich ingeschreven voor "maandelijkse" facturering op de Zoom-website?
Wij escaleren uw verzoek dan naar partnerdiensten, zodat zij een doorzendverzoek kunnen indienen. Uw vereniging ontvangt dan een nieuwe kortingscode. U moet dan uw abonnement opzeggen om het niet voor nog een maand te verlengen, wachten tot het vervalt, en dan de nieuwe kortingscode toepassen (en ervoor zorgen dat u dit keer "Jaarlijks" selecteert). Indien uw non-profit een terugbetaling vraagt van wat haar door Zoom in rekening werd gebracht, kunt u contact opnemen met Zoom support, maar wij kunnen geen terugbetaling garanderen die door Zoom wordt verstrekt.
 
De kortingscode werd ingewisseld, maar de Zoom-bestelling werd niet voltooid

Zodra u de kortingscode op de Zoom-website hebt toegepast, is deze gebruikt en kan hij niet meer worden omgewisseld. U moet dus onmiddellijk na het toepassen van de code naar de kassa gaan. Als iemand contact met u opneemt om u te vertellen dat de kortingscode niet geldig was op het moment van betaling, is het waarschijnlijk dat hij of zij de code heeft toegepast maar de bestelling heeft afgebroken. U kunt contact opnemen met onze partnerservices, zodat zij een verzoek om terugzending kunnen indienen.

 

Welke add-ons kunnen met 50% korting worden aangeschaft en welke factureringsperiode moeten organisaties kiezen?

Zoom Rooms, Zoom Conference Room Connector, Zoom Video Webinars en Large Meetings zijn inbegrepen in de 50% korting.

Organisaties moeten jaarabonnementen kiezen voor deze add-ons om de 50% korting te krijgen. Maandelijkse plannen worden niet ondersteund.

Add-ons kunnen aan het hoofdplan worden toegevoegd tegen een gereduceerd tarief voor de duur van het abonnement. Add-ons kunnen aan het hoofdplan worden toegevoegd tegen een gereduceerd tarief voor de duur van de abonnementsperiode voor het hoofdplan, zolang het hoofdplan niet is verlopen.

Het is niet nodig een nieuwe promotiecode aan te maken om add-ons toe te voegen. Kosten voor add-ons worden naar rato berekend en aangepast aan de abonnementsperiode van het hoofdpakket.

 

Verlenging na één jaar - 2 mogelijkheden: vóór/na 15 februari 2021
De verlengingsprocedure is niet veranderd. Uw non-profit keert terug naar ons platform en vraagt hetzelfde product aan. U ontvangt dan een nieuwe kortingscode in de e-mail waarin uw aanvraag wordt verwerkt.
 
⚠️ AANDACHT ⚠️
Organisaties die vóór 15 februari 2021 het Zoom-aanbod hebben aangevraagd, hoeven niets te doen. Voorlopig moeten verenigingen nog bevestigen of ze in aanmerking komen, waarna ze een specifieke verlengingsmail zullen ontvangen die hen informeert dat ze niets hoeven te doen - hun Zoom-abonnement zal automatisch tegen een gereduceerde prijs worden verlengd.
 
Organisaties die dit aanbod op of na 15 februari 2021 hebben aangevraagd, ontvangen kortingscodes die na 12 maanden zullen vervallen. Als uw vereniging ons niet om een andere code vraagt, wordt haar abonnement automatisch verlengd tegen het volledige detailhandelstarief.
 
 
Kunnen organisaties de promocode gebruiken om een bestaand abonnement te verlengen - retail of met korting
Nee, de promo code kan niet worden gebruikt om een bestaand abonnement te verlengen - retail of met korting. Het kan alleen worden gebruikt om een basisaccount te upgraden of om een nieuw abonnement te beginnen met een nieuw e-mailadres.

 

 

De gereconditioneerde materiaal voorgesteld door TechSoup Nederland

 

Wat is "gereviseerde materiaal"?

Reconditionering maakt het mogelijk een object een tweede leven te geven met de garantie dat alle functies weer in orde zijn.

TERUG NAAR BOVEN

Welke non-profits kunnen van dit materiaal profiteren?

Om begunstigde te zijn, moet uw non-profit geregistreerd zijn op de website van TechSoup Nederland.

De in aanmerking komende organisaties zijn:

      • Worden rechtsgeldig opgericht als een non-profit zonder winstoogmerk, een internationale non-profit zonder winstoogmerk. Houd er rekening mee dat openbare bibliotheken en scholen voor speciaal onderwijs ook kunnen profiteren van ons programma, zelfs als ze niet de status van non-profits hebben.
      • Om ons alle informatie en officiële documenten te kunnen toesturen die inherent zijn aan de betreffende organisatie.

TERUG NAAR BOVEN

Hoeveel apparatuur kan ik krijgen?

Er is geen limiet aan de hoeveelheid of de frequentie van de bestellingen voor de gereconditioneerde apparatuur die wij aanbieden.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe lang duurt het om het materiaal te bestellen?

Na ontvangst van uw betaling duurt het maximaal 10 werkdagen voor de voorbereiding en verzending van het materiaal.

TERUG NAAR BOVEN


Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil retourneren?

Neem contact met ons op per telefoon om 05.31.61.60.15 of per e-mail op info@techsoup.nl voor elk verzoek tot teruggave of terugbetaling.

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Over Microsoft producten en voorwaarden voor non-profits

Hoe ontvang ik mijn licenties?

Microsoft-licenties zijn alleen beschikbaar om te downloaden. Dit betekent dat er geen fysieke media worden verstuurd, noch door Microsoft, noch door ons.

De software kan worden gedownload binnen twee tot vijf werkdagen nadat uw bestelling is ingediend bij het Volume Licensing Service Center (VLSC) van Microsoft. Daar vindt u ook de activeringssleutels.

TERUG NAAR BOVEN


Hoeveel Microsoft-licenties kan mijn organisatie bestellen?

In een periode van twee jaar kan een in aanmerking komende organisatie maximaal 50 licenties per Microsoft-titelgroep aanvragen, uit maximaal 10 groepen

      • De eerste cyclus van twee jaar begint op de datum van validatie van de eerste Microsoft bestelling. Het totale aantal bestelde licenties tijdens de 2 jaar durende cyclus mag niet hoger zijn dan 10 titelgroepenen.
      • Maximaal 50 licenties per titelgroep voor desktopsoftware.
      • Maximumaantal van 25 licenties voor titelgroepen die server producten omvatten met 'core-based licensing'
      • maximumaantal van vijf serverproducten, ongeacht de titelgroep.
      • Zodra de periode van twee jaar is verstreken, worden de tellers op nul gezet en begint een nieuwe cyclus van twee jaar. Bijvoorbeeld: een begunstigde die op 1 maart 2016 een bestelling heeft geplaatst, kan op 1 maart 2018 opnieuw een aanvraag indienen voor 10 titelgroepen.

 

TERUG NAAR BOVEN

Hoe weet ik wat mijn organisatie al heeft besteld op het gebied van Microsoft-licenties?

Toegang tot uw Microsoft Solutions Dashboard, toegankelijk door in te loggen op uw TechSoup Nederland-account, van waaruit u inzicht heeft in al uw eerdere aanvragen en bestelmogelijkheden tijdens de huidige cyclus.

TERUG NAAR BOVEN

Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling op TechSoup Nederland heb afgerond?

Zodra uw bestelling is bevestigd en de administratieve koste ontvangen zijn, zullen uw softwarelicenties binnen 2-5 werkdagen beschikbaar zijn op het Volume Licensing Service Center (VLSC).

U ontvangt automatisch twee e-mails waarin de te volgen procedure wordt beschreven:

      • Een eerste e-mail van TechSoup Nederland waarin uw bestelling wordt bevestigd en waarin de procedure voor het aanmaken van een account op de Volume Licensing Service Center (VLSC) site van Microsoft wordt beschreven. (Zie - Hoe het Microsoft VLSC-platform te gebruiken).
      • Een tweede e-mail van Microsoft, in plaats van een contract, om te behouden. Het zal de beschikbaarheid van uw licenties op uw VLSC-account bevestigen. Het enige wat u hoeft te doen is uw software te downloaden. Als de licenties niet verschijnen wanneer u inlogt op uw account, controleer dan of u het juiste e-mailadres heeft gebruikt bij het aanmaken van uw account. Als u deze e-mail na drie werkdagen nog niet hebt ontvangen, lees dan de procedure in de eerste e-mail. Als het niet werkte, neem dan contact met ons op.

Verwacht niet zoveel media te ontvangen als dat u licenties heeft besteld. De licenties die onder het TechSoup Nederland-programma worden aangeboden zijn volumelicenties. Licentiesleutels kunnen worden opgehaald van de VLSC-site van Microsoft.

TERUG NAAR BOVEN

 

Volume Licensing Service Center (VLSC)


Microsoft VLSC: wat is het?

VLSC (Volume Licensing Service Center) is een Microsoft-site die u toegang geeft tot uw sleutels, downloads en installatiebestanden. Hier heeft u toegang tot uw installatielicentiesleutels voor de oplossingen die u bij TechSoup Nederland heeft besteld.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe gebruik je het Microsoft VLSC-platform?

Als dit de eerste keer is dat u een Microsoft-licentie van TechSoup Nederland ontvangt, neem dan een kijkje in onze Microsoft VLSC-tutorial? Of de Microsoft video tutorial?

Om gebruik te maken van VLSC moet u eerst een account aanmaken op de VLSC-website. Let op: het is noodzakelijk om uw VLSC-account aan te maken met hetzelfde e-mailadres als datgene dat geregistreerd is op de TechSoup Nederland-account van uw organisatie. Het is inderdaad dit e-mailadres dat de link vormt tussen Microsoft en TechSoup Nederland en dat het mogelijk maakt om uw licenties te koppelen aan uw VLSC-account.

Na registratie kunt u uw medewerkers uitnodigen om hun eigen VLSC-accounts aan te maken door hen toegang te geven tot verschillende onderdelen van de website.

Als u uw toegang tot uw VLSC-account bent kwijtgeraakt, neem dan contact op met de Microsoft VLSC-service 0800/72293

TERUG NAAR BOVEN


Wat zijn de voordelen van het Microsoft VLSC-platform?

Zodra uw VLSC-account is aangemaakt, heeft u toegang tot de licenties die u heeft besteld om te downloaden voor uw organisatie en kunt u ook uw activeringssleutels vinden.

Wanneer u een Microsoft-licentie aanvraagt via TechSoup Nederland, kunt u ervoor kiezen om de huidige of vorige versie te downloaden van de Microsoft VLSC-site. U kunt elke versie ook downloaden in de taal van uw keuze.

Dit is een functie van VLSC die van toepassing is op alle Microsoft-licenties, inclusief Windows - Full Operating System - Get Genuine Products.

Microsoft-licenties bevatten Software Assurance gedurende 2 jaar en geven toegang tot de nieuwste versies van de licenties.

Bijvoorbeeld: als u de Office Standard licentie aanschaft, kunt u ervoor kiezen om Office Standard 2016 of Office Standard 2019 te downloaden.

TERUG NAAR BOVEN


Ik heb geen toegang tot mijn VLSC account / ik zie niet de licenties die ik heb besteld, wat kan ik doen?

De autorisatie- en licentienummers worden 2 tot 5 werkdagen na de validatie van de bestelling ter beschikking gesteld op uw VLSC account.

De beste oplossing die wij u kunnen bieden is de volgende: neem contact op met de Microsoft VLSC service op 0800/72293

VLSC-ondersteuning is inbegrepen bij uw oplossing!

Omdat we geen "reseller" zijn, hebben we geen toegang tot de VLSC site en kunnen we u niet direct helpen.

Als u geen problemen heeft met het inloggen op uw VLSC account maar deze wel moet updaten, kunt u vanaf deze pagina contact met hen opnemen.

TERUG NAAR BOVEN


Kan ik mijn "volumelicenties" krijgen voor al mijn machines? Waarom geeft VLSC aan dat we X/50 licenties beschikbaar hebben?

"Volume Licensing" betekent dat u slechts één sleutel krijgt voor het aantal licenties die u hebt aangeschaft binnen één enkele bestelling. U zult niet meer sleutels nodig hebben dan de sleutels die u ter beschikking zijn gesteld.

Dit betekent niet dat één licentieaanvraag u toegang geeft tot meerdere licenties voor één oplossing. Microsoft VLSC toont uw software activeringen als 1/50 - afhankelijk van het aantal activeringen dat u voor die sleutel heeft gebruikt - niet het feit dat u 50 licenties beschikbaar heeft. De site toont X/50 licenties, ongeacht het aantal licenties dat u hebt besteld. U hebt alleen toegang tot het aantal licenties dat u heeft betseld.

Als u een licentie een tweede keer moet activeren (bijvoorbeeld bij het overzetten van een werkstation) ziet u dit als een activering op VLSC, gaande van 1/50 naar 2/50. Wees echter voorzichtig, zodra u 50/50 bereikt, zal een nieuwe activering niet meer mogelijk zijn.

Belangrijke volumelicentie-informatie

U kunt kiezen tussen twee soorten volumelicentiesleutels voor activering:

      • Een activeringssleutel voor een Key Management Service (KMS)
      • Een activeringssleutel voor één activering per station (Meervoudige activeringssleutel of MAK)

Structuren vinden beide soorten sleutels op de Microsoft VLSC site.

Om u te helpen beslissen welk type sleutel u moet gebruiken, geeft Microsoft op deze pagina instructies: hoe u een MAK- of KMS-toets moet gebruiken om de volume-edities van Office te activeren.

TERUG NAAR BOVEN


Wat is Software Assurance?

Software Assurance geeft u toegang tot verschillende diensten in één enkel, voordeliger programma:

      • 24/7 ondersteuning,
      • Inzetplanning,
      • Technische opleiding,
      • Opleiding van de eindgebruiker
      • Evenals de nieuwste versies van unieke software en technologieën.

Door gebruik te maken van deze diensten kan uw organisatie de productiviteit verhogen en de inzet en het beheer van Microsoft-technologieën optimaliseren.

Een van de belangrijkste voordelen van Software Assurance is dat u gedurende twee jaar na de eerste aanvraag (datum van validatie van de bestelling) kunt profiteren van gratis updates voor een nieuwe versie van de door u bestelde licenties. Concreet betekent dit dat de Software Assurance de mogelijkheid biedt om de aanvankelijk bestelde softwareversie gedurende deze periode kosteloos te wijzigen. U kunt dus een recentere versie (upgrade) of een oudere versie (downgrade) downloaden en gebruiken.
Als u bijvoorbeeld Office Standaard 2019 heeft aangeschaft en Microsoft brengt binnen 2 jaar na uw bestelling een nieuwe versie uit, dan kunt u gratis upgraden naar deze nieuwe versie! Met Software Assurance heeft u ook de mogelijkheid om desgewenst een oudere versie te gebruiken (Office Standaard 2016).

Wanneer u software bestelt, staat in de beschrijving duidelijk vermeld of deze Software Assurance bevat of niet.

TERUG NAAR BOVEN

 

Meer informatie

 


32-bits of 64-bits besturingssysteem ? Hoe weet je dat ?

Om te weten te komen of uw computer x86 (32 Bits) of x64 (64 Bits) is:

      • Open uw "Configuratiescherm" en zoek naar: "Systeeminformatie" (u kunt ook de snelkoppeling van het Windows-toetsenbord en Pauze gebruiken).
      • Kijk naar de regel "Element" of "Systeemtype" om te zien of uw computer x86 of x64 is.

Als u Windows 10 heeft, kunt u deze vraag rechtstreeks aan Cortana stellen.

TERUG NAAR BOVEN


Upgraden van Windows 10: Hoe migreert u uw systeem naar Windows 10?

      • Wat is het verschil tussen de Pro- en de Enterprise-editie?

Op deze pagina wordt het verschil tussen de Pro- en de Enterprise-editie uitgelegd.

      • Welke versies kunnen via TechSoup Nederland worden verkregen?

De versies die beschikbaar zijn via TechSoup Nederland zijn Get Genuine en Upgrades (edities en talen zijn te kiezen op Microsoft VLSC).

      • Komt er voor elke editie van Windows een upgrade op TechSoup Nederland?

Er is slechts één upgrade. Gebruikers selecteren de Enterprise- of Pro-editie zodra ze op Microsoft VLSC zijn.

      • Kan ik een gratis Enterprise Upgrade rechtstreeks van Microsoft krijgen?

De Enterprise-versie is niet beschikbaar als gratis upgrade.

      • Ik kan de pagina "Instellingen/Activering" niet laden om Windows 10 te activeren.

Open met uw activeringssleutel de Windows opdrachtprompt als beheerder en voer de volgende tekst/script in:

 

TERUG NAAR BOVEN


Ik heb een probleem met het activeren van een licentie met mijn productsleutels, hoe kan ik dat doen? De activeringspagina start niet, wat kan ik doen?

Open met uw activeringssleutel de Windows opdrachtprompt als beheerder en voer de volgende tekst/script in:

TERUG NAAR BOVEN


In geval van terugkeer, hoe moet ik dat doen?

Als u per ongeluk de verkeerde licentie heeft besteld, is het altijd mogelijk om de kosten terug te krijgen als de licenties niet zijn gebruikt en binnen 60 dagen na de validatie van de bestelling.

Daarvoor moet u een e-mail sturen naar info@TechSoup Nederland.be , vanuit een e-mail gevuld op uw TechSoup Nederland-account, met daarin :

      • Uw bestelnummer
      • De reden voor de terugkeer
      • Een gezworen verklaring van niet-gebruik van licenties

Gevallen van niet-terugbetaling :

      • U hebt de licenties al gebruikt/geactiveerd
      • Windows Get Genuine licenties zijn niet-terugbetaalbaar.

TERUG NAAR BOVEN


Wil je meer weten? Hier zijn enkele nuttige links!

Besturingssystemen :

      • Upgraden naar een hogere versie van Windows: stappen en checklist
      • Krijg echte software

Servers :

      • Installeren van Remote Desktop Services
      • Gids voor Exchange Server Editions en Licensing
      • Gids voor SharePoint Server Editions en Licenties
      • Gids voor kleine bedrijfsserveredities en licenties
      • Een selectie van online bronnen rond Windows Server-oplossingen

Kantoorsuites:

      • Microsoft Office/ Office 365 / Office Web Apps: wat maakt ze anders en hoe kunnen ze samenwerken?

Een non-profit die onder de wet van 1901 valt en aanvullende behoeften heeft, moet navraag doen naar het Education Program for Associations van Microsoft. Met dit programma kunnen organisaties Volume Licensing software aanschaffen tegen gereduceerde prijzen.

Zie de Microsoft-website als u informatie nodig hebt over subsidies, gratis software en verhalen over hoe non-profits gemeenschappelijke uitdagingen aanpakken door het gebruik van Microsoft-licenties.

      • Microsoft Digital Literacy Curriculum

Of u nu een computer beginner bent of een programmeerveteraan, dit Curriculum zal u helpen bij het ontwikkelen van een fundamenteel begrip van computers. Van het gebruik van het internet, tot het verzenden van e-mails, tot het maken van sollicitatiebrieven, het Digitale Geletterdheidscurriculum zal u helpen bij het ontwikkelen van uw vaardigheden en vertrouwen in het gebruik van computers:

      • Computer Basiskennis
      • internet
      • Productiviteitsprogramma's
      • Gegevensbeveiliging

Kijk eens naar Microsoft Digital Literacy.

      • Licentieprogramma's voor de gezondheidszorg en de biowetenschappen: Microsoft-licentieprogramma's bieden biowetenschappelijke en gezondheidsorganisaties een specifiek programma om toegang te krijgen tot een aanbod op maat.
      • Microsoft Volume Licensing Service Centre (VLSC): Hier vindt u tutorials over het gebruik van VLSC en het downloaden van Microsoft-oplossingen.
      • De Ultieme Gids voor Microsoft Windows 10 Problemen oplossen
      • De Ultieme Gids voor Microsoft Windows 8.1 Problemen oplossen

 

TERUG NAAR BOVEN

 

Office 365 voor non-profits


Is Office 365 geschikt voor mijn organisatie?

Voor degenen die de voorkeur geven aan video, is hier een korte introductie tot Microsoft Office 365 en enkele voorbeelden van hoe dit product de manier waarop u werkt kan verbeteren (In het Engels). Deze video richt zich op bedrijven, maar de ideeën zijn ook van toepassing op een non-profits.

 

TERUG NAAR BOVEN


Hoe bestel ik Office 365 voor non-profits?

Door rechtstreeks naar het Microsoft-portaal voor non-profits te gaan: "Microsoft for Nonprofits"

Selecteer vervolgens uw land en start het registratieproces.

Pre-registratie met TechSoup Nederland is niet verplicht, maar zal het registratieproces met het Microsoft-programma voor associaties versnellen.

TERUG NAAR BOVEN


Mijn structuur maakt al gebruik van Office 365. Kunnen we toegang krijgen tot het aanbod voor non-profits?

Als uw organisatie al een commercieel abonnement heeft, neem dan contact op met de Microsoft-klantenservice van O365 (0800/81174 - 02/2008884) om te weten wat de beschikbare opties zijn.Zodra is bevestigd dat u in aanmerking komt en de overgang voltooid is, kunt u in de toekomst enkel nog O365 licenties voor non-profit organisaties verkrijgen.

Als uw organisatie al een proefabonnement heeft voor Non-Profit Organization, kunt u de Microsoft-klantenservice (0800/81174 - 02/2008884) bellen om uw abonnement aan te passen.

 

TERUG NAAR BOVEN


Heeft de Office 365-aanbieding invloed op de afgeprijsde Microsoft-licenties die beschikbaar zijn via TechSoup Nederland?

Nee, het softwareaanbod van Microsoft tegen gereduceerde tarieven is niet veranderd, noch wat betreft de cyclus, noch wat betreft de toewijzing van licenties. Als uw organisatie in aanmerking komt voor dit aanbod, kunt u er binnen de gebruikelijke quota's van blijven profiteren.

 

TERUG NAAR BOVEN


Wat is het verschil tussen Office 365 en de afgeprijsde Microsoft Office pakketten die beschikbaar zijn via TechSoup Nederland?

Office 365 is een abonnementsysteem in de cloud. Het omvat standaard Office 2019-toepassingen (zoals Word, Powerpoint en Excel), evenals extra online opslag, voortdurende technische ondersteuning zonder extra kosten, en nog veel meer. U kunt uw abonnement maandelijks of jaarlijks betalen. Met het Office 365 Family aanbod kunt u uw abonnement delen met maximaal vier leden van uw huishouden.

De meeste Office 365-aanbiedingen omvatten volledig geïnstalleerde applicaties, maar Microsoft biedt ook een basisaanbod met online versies van Office, bestandsopslag en e-mail.

Het Office pack wordt ook op de markt gebracht in de vorm van een definitieve licentie. Dit betekent dat u een eenmalige vooruitbetaling moet doen om de Office-toepassingen op één computer te krijgen. Er zijn definitieve licenties beschikbaar voor pc's (bijvoorbeeld Office Professional Plus 2019) en Macs (bijvoorbeeld Office Professional Plus 2019 voor Mac). De Software Assurance die bij de Office bundel aanbiedingen op TechSoup Nederland is inbegrepen, maakt een upgrade mogelijk wanneer de volgende grote versie binnen twee jaar na de bestelling wordt uitgebracht.

 

TERUG NAAR BOVEN

 

Microsoft Azure Krediet


Wat is het Microsoft Azure aanbod?

U kunt het equivalent van $3500 aan jaarlijks krediet verkrijgen om te gebruiken via de Azure toepassingen en diensten, inclusief (maar niet beperkt tot) :

      • Web en mobiele apps,
      • Big Data en analyse
      • Cognitieve diensten
      • Digitale media
      • En meer...

Azure biedt een geïntegreerde suite van cloud services, zoals analytics, computing, mobiele applicaties, netwerken, dataopslag en meer; om uw organisatie in staat te stellen verder te gaan, meer ideeën te ontwikkelen, betere prestaties te bereiken en een grotere impact te hebben.

Azure biedt meer inzicht in uw besluitvorming, ondersteunt een brede selectie van besturingssystemen en biedt professionele beveiliging.
Azure integreert naadloos met uw IT-infrastructuur en groeit mee met uw organisatie, waardoor u de mogelijkheden van Microsoft's databases kunt gebruiken voor een breed scala aan mogelijkheden en scenario's.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan mijn organisatie toegang krijgen tot Microsoft Azure voor non-profit organisaties?

Door rechtstreeks naar het Microsoft-portaal voor non-profits te gaan: "Microsoft voor non-profits".

Selecteer vervolgens uw land en start het registratieproces.

Pre-registratie met TechSoup Nederland is niet verplicht, maar zal het registratieproces met het Microsoft-programma voor associaties versnellen.

TERUG NAAR BOVEN


Mijn structuur maakt al gebruik van Azure, kunnen we toegang krijgen tot het aanbod? Wat als ik een probleem heb met Azure?

Ja, als u al een pay-as-you-go account heeft, moet u een ticket aanmaken bij Microsoft en een accountswitch aanvragen.

Als je een probleem hebt met Azure, moet je ook in dit geval een ticket aanmaken.

TERUG NAAR BOVEN


Wat gebeurt er als we meer dan 3500 dollar per jaar uitgeven? Waarom wordt mij gevraagd om mijn creditcardgegevens in te voeren? Hoe controleer ik of ik meer dan $3500 heb?

Als u de door Microsoft aangeboden $3500 overschrijdt, wordt uw account automatisch omgezet in een "Pay as you Go" account en wordt u gefactureerd zoals het is.
Microsoft zal u vragen om uw bankgegevens in te voeren om u te factureren als u de door het "associatie"-programma toegestane limiet overschrijdt.

Om uw gebruik te controleren, klikt u hier en vervolgens op "Controleer uw saldo".

TERUG NAAR BOVEN

 

 

Power BI


Wat is Microsoft Power BI?

Power BI is een suite van zakelijke analysetools voor het analyseren van gegevens en het delen van geëxtraheerde informatie. Power BI-dashboards bieden uw organisatie een globaal overzicht van hun belangrijkste metriek op één plaats, geüpdatet in real time en beschikbaar op hun apparaten.

Met één klik kunnen gebruikers de gegevens waarop hun dashboard is gebaseerd, verkennen met behulp van intuïtieve tools die het gemakkelijk maken om antwoorden te vinden. Het is eenvoudig om een dashboard te maken met meer dan 50 mogelijke koppelingen met populaire bedrijfsinformatiebeheerapplicaties, aangevuld met voorgedefinieerde, deskundig ontworpen dashboards die u sneller op weg helpen.

U vindt meer informatie en een video op de speciale pagina van Microsoft.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan mijn organisatie toegang krijgen tot Power BI voor non-profit organisaties?

Door rechtstreeks naar het Microsoft-portaal voor non-profits te gaan: "Microsoft for Nonprofits"

Selecteer vervolgens uw land en start het registratieproces.

Pre-registratie met TechSoup Nederland is niet verplicht, maar zal het registratieproces met het Microsoft-programma voor associaties versnellen.

 

TERUG NAAR BOVEN


Waar kan ik informatie vinden over Power BI? Waar kan ik contact opnemen met Power BI support?

TERUG NAAR BOVEN

 

Dynamics 365 Cloud-versie

 

Wat is Microsoft Dynamics 365?

Dynamics 365 is een nieuwe generatie cognitieve CRM- en ERP-oplossingen. Dynamics 365 helpt uw organisatie om beter in contact te komen met weldoeners en vrijwilligers. Dynamics 365 helpt u bij het beheer, de financiering en de coördinatie van uw projecten, van uw kantoren tot in het veld.

Dynamics 365 houdt rekening met vele toepassingen, zoals :

De Cloud-versie van Dynamics 365 is direct beschikbaar via het Microsoft-portaal voor non-profits.

De "on-premise" versie (installatie ter plaatse) is rechtstreeks verkrijgbaar bij TechSoup Nederland.

TERUG NAAR BOVEN


Hoe krijgt mijn organisatie toegang tot het Cloud Dynamics 365-aanbod voor non-profits?

Door rechtstreeks naar het Microsoft-portaal voor non-profits te gaan: "Microsoft for Nonprofits"

Selecteer vervolgens uw land en start het registratieproces.

Pre-registratie met TechSoup Nederland is niet verplicht, maar zal het registratieproces met het Microsoft-programma voor associaties versnellen.

 

TERUG NAAR BOVEN

 

Registreren voor Microsoft Discount


Wat is het Microsoft Discount programma?

Het Microsoft Discount programma is een aanvulling op het Microsoft Donatie programma. Het geeft toegang tot een set van "professionele" oplossingen, zonder maximale bestellimiet, maar tegen hogere tarieven.

Het Microsoft Discount programma maakt het dus mogelijk dat non-profits die hun bestelquotum met het Microsoft Donatie programma hebben bereikt, hun behoeften kunnen aanvullen tegen prijzen die lager blijven dan de gemiddelde markttarieven die worden waargenomen.

Merk op dat elke Microsoft Discount bestelling een minimum van vijf producten moet bevatten (die hetzelfde of verschillend kunnen zijn).

TERUG NAAR BOVEN


Hoe kan ik profiteren van het Microsoft Discount programma?

Om licenties te kunnen bestellen via het Microsoft Discount-programma, moet uw non-profit een account openen op het Microsoft-portaal voor non-profits.

Zodra uw registratie is bevestigd door Microsoft, moet u uw Microsoft Discount Eligibility Certificate aanvragen. U kunt dit certificaat van uw Microsoft for Associations-account verkrijgen door de onderstaande procedure te volgen.

Als uw non-profit al een gevalideerde account heeft op het Microsoft-portaal voor non-profits, ga dan direct naar stap 2.

 

STAP 1: Registratie op het Microsoft-portaal voor non-profits

      1. Ga naar de Microsoft-pagina voor non-profits en klik op "Registreren".
      2. U wordt doorgestuurd naar het inschrijvingsformulier (in het Frans), en u kunt verdergaan met uw inschrijving door de instructies op het scherm te volgen.

Zodra de registratie is voltooid, binnen 20 dagen, zal Microsoft u per e-mail informeren of u al dan niet in aanmerking komt voor het Microsoft Offer for Associations. U kunt dan stap 2 hieronder volgen (WAARSCHUWING: Zolang u geen bevestiging krijgt dat u in aanmerking komt, kunt u de procedure niet voortzetten).

 

STAP 2: Stuur ons uw certificaat om in aanmerking te komen.

      1. Ga terug naar uw Microsoft-account voor non-profits en klik op de knop "Aanmelden" rechtsboven op de pagina.
      2. Zodra u bent ingelogd, klikt u op het tabblad "Aanbiedingen" en vervolgens op het menu "On-premises softwarelicenties".
      3. Klik onder de rubriek "Softwarekortingen" op de knop "Verzenden naar partner".
      4. Vul de volgende informatie in de daarvoor bestemde velden in:
      • Bedrijfsnaam: TechSoup Nederland
      • Contactnaam: TechSoup Nederland
      • Contact e-mail adres:  info@techsoup.nl
      • Uw e-mailadres: Vul hier uw e-mailadres in, dat dan een kopie van het certificaat zal zijn (u kunt meerdere adressen invoeren, in dit geval elk van hen scheiden met een puntkomma).

Klik ten slotte op de knop "Verzenden naar partner".

      1. Een bericht zal dan bevestigen dat er met uw verzoek rekening is gehouden.

Het duurt tussen de 5 en 10 dagen voordat TechSoup Nederland uw certificaat ontvangt. Na ontvangst stuurt TechSoup Nederland u een bevestigingsmail en kunt u alle Microsoft Discount-licenties die u nodig heeft voor uw non-profit direct uit onze online catalogus bestellen.

Merk op dat uw certificaat aan het einde van een jaar vervalt. U kunt dan een nieuw certificaat aanvragen voor het volgende jaar.

TERUG NAAR BOVEN